IT Support Engineer (24/5 shift)

Վերջնաժամկետ՝ 17 Ապրիլ 2020

Աշխատանքի պայմաններ՝ Մշտական

Կատեգորիա՝ Այլ ՏՏ

Աշխատանքի տեսակը՝ Ամբողջ դրույք

Գտնվելու վայրը՝ Երևան

Աշխատանքի նկարագրություն՝

IT Support Engineer has the responsibility of monitoring On-Premise and Cloud Infrastructure including network, servers, applications, etc. Moment the system malfunctions and throws the alarm then the IT Support engineers will have to quickly do a sanity check and validate if the alarm can be cleared immediately. If the issue cannot be fixed, then he needs to escalate the case immediately to the respective support teams. He/She should be involved in DevOps lifecycle processes and support managing DevOps processes.

Աշխատանքային պարտականություններ

  • Provide timely response to all incidents, outages and performance alerts. Categorize issues for escalation to appropriate technical teams;
  • Recognize, identify and prioritize incidents in accordance with business requirements, organizational policies and operational impact;
  • Collect and review performance reports for various systems, and report trends of different counters (e.g. Server, Application, Network, etc.) to assist senior technical personnel to predict future issues or outages;
  • Monitor a wide variety of information and network systems that include, but are not limited to IT circuits, LAN/WAN systems, routers, switches, firewalls, VoIP systems, servers, storage, backup, operating systems and core applications;
  • Document all actions in accordance with standard company policies and procedures;
  • Notify third-party service providers of issues, outages and remediation status;
  • Work with internal and external technical and service teams to create and/or update knowledge base articles;
  • Perform basic systems testing and operational tasks (network connectivity testing, script execution, etc.); 
  • Support multiple technical teams in 24 x 5 environment operational environments with high up-time requirements. Varied shift schedules may include day, evening or overnight hours;
  • DevOps CI/CD pipelines management.

Անհրաժեշտ հմտություններ

  • Bachelor’s Degree in Computer Science, Engineering or equivalent;
  • At least 3 years of experience supporting an enterprise network;
  • Knowledge and hands on experience in Windows and Linux Servers;
  • Intermediate Linux (Red Hat, CentOS) CLI experience;
  • Experience using Microsoft Windows 2012 R2 in a medium environment; 
  • Familiar with DevOps tools e.g. Jenkins, GitLab, Docker, etc;
  • Experience using IT Support tools; 
  • Natural aptitude for dealing with people;
  • Excellent verbal, written, and interpersonal skills;
  • Ability to quickly assess and address problems, escalating as necessary;
  • Strong analytical and reasoning skills;
  • Detail oriented and capable of working on multiple problems simultaneously; 
  • Must be willing and able to work non-standard work shifts, including evenings, overnight, holidays, and weekends;
  • Excellent English communication skills, both written and spoken.

Պահանջվող թեկնածուի մակարդակը: Միջին մակարդակ

Լրացուցիչ տեղեկություն

Please submit your CV in English to: [email protected], mentioning the position you are applying for in the subject line of the e-mail. No personal visits, deliveries or phone calls, please. Only short listed candidates will be notified for the interview.

Անձնական հմտություններ

Թիմում աշխատելու ունակություն

Հաղորդակցման հմտություն

Տարածեք այս հայտարարությունը սոց․ մեդիայի միջոցով։

Այս աշխատանքին հնարավոր է դիմել միայն ստորև Դիմումի ընթացակարգին հետևելով։

Դիմումի ընթացակարգ

Please submit your CV in English to: [email protected], mentioning the position you are applying for in the subject line of the e-mail. No personal visits, deliveries or phone calls, please. Only short listed candidates will be notified for the interview.

Խնդրում ենք հստակորեն նշել, որ աշխատանքի մասին տեղեկացել եք staff.am-ի միջոցով:

Ընկերության լուսանկարները

Կոնտակտներ

Վեբ կայք http://www.volo.global

Հեռախոսահամար` (011) 998-050

Հասցե՝ Komitas 54V, 5th floor

Գտնել սոց․ կայքերում